Jak poznat kvalitní servis, který provede profesionální opravu?

31. 8. 2013, 15:09 | Michal Petráček | Zobrazit komentáře (0)

Pravdou je, že chytré telefony jsou poměrně náchylné k poruchovosti a mechanickému poškození. Je to dáno jejich konstrukcí a vliv na chod přístroje má samozřejmě i software. Nutné je si uvědomit, že chytrý telefon je složitý přístroj a pokud se porouchá, není radno jeho opravu provádět v doma. Lepší variantou je, svěřit přístroj do rukou odborníků. Poradíme vám, jak poznat kvalitní servis a na co si dát při jeho výběru pozor.

Ještě než půjdete do servisu

Uvědomte si, že správným zacházením s telefonem můžete ve velké míře minimalizovat riziko jeho poruchovosti. Vhodné je používat ochranné pomůcky. Základem by mělo být pouzdro, které přístroj ochrání před odřením nebo i před prasknutím displeje. Vhodná je i ochranná fólie na displej, případně i kryty na vstupy. Pokud budete tyto pomůcky používat, budete mít větší záruku, že u vás nebudou opravy smartphonů na denním pořádku (více o vybavení smartphonů se můžete dozvědět například zde). Dobré také je, pokud nebudete přístroj vystavovat extrémním podmínkám. Je to hlavně přímé a intenzivní sluneční světlo a vlhkost. Voda nebo kterákoliv jiná kapalina může v přístroji odstartovat proces oxidace, který může zničit všechny kontakty a tak způsobit úplné zničení přístroje.

Super nízká cena a blesková rychlost nesvědčí nic dobrého

Pokud se závada objeví, je vhodné, dojít s přístrojem do servisu. Ten by měl být zárukou profesionální opravy a obnovení plné funkčnosti porouchaného přístroje. Smutné ale je, že tomu tak v mnoha případech není. Za garancí kvalitního servisu se dnes může skrývat i lecjaký samouk, který se v přístroji „pošťourá“ a poté vám ho vrátí s tím, že závadu nelze opravit. Tomu je třeba se vyvarovat a vybírat výhradně kvalitní servis. Při výběru se nenechte zlákat příliš nízkou cenou. Ta může být prvním signálem k tomu, že není něco v pořádku. Originální díly pro smartphonů nebo i jiných zařízení jako jsou tablety a podobně, mají svou cenu, takže je logické, že cena servisu musí být o něco vyšší. Stejné je to i v případě rychlosti. Ano, některé opravy jako je výměna baterie nebo zadního krytu, mohou trvat jen několik minut, ale ostatní opravy vyžadují čas. Jsou to minimálně hodiny. Pokud tedy servis slibuje extrémně krátké doby oprav, zřejmě také nebude něco v pořádku.

 

Cenu chtějte znát předem!

Kvalitní servis tabletů či chytrých telefonů poznáte tak, že vám sdělí cenu opravy předem. Servis totiž může ještě před tím, než opravu začne provádět, provést diagnostiku. Na základě ní vám potom může dát informace o ceně opravy. Pokud s cenou budete souhlasit, opravu provedou, pokud ne, přístroj vám vrátí. Na toto si dejte veliký pozor, některé servisy diagnostiku neprovádí, cenu nesdělují a může se proto lehce stát, že vás na konci překvapí vysokou částkou. Mezi top servisy patří v České republice společnost ABAX servisní centrum s.r.o., která provádí opravy smartphonů, tabletů, iPodů a jejich specialitou je například i obnova smazaných dat.

 

Pokud potřebujete před předáním samrtphonu do opravy s něčím poradit, určitě neváhejte navštívit naše diskuzní fórum, ve kterém vám jistě zkušenější uživatelé rádi poradí.



Následující článek
Razie v centrále HTC
Předchozí článek
HTC Zara: zlatá střední cesta